torsdag 16 juli 2009

Roliga skylttexter


Sett två roliga skyltar på senaste tiden. Har inte velat fotografera dem, verkat så besserwisseraktigt så jag får beskriva dem istället.

En skylt på ICA Maxi idag utannonserade "Mjukglass - mellan bägare 10 kr" Om jag betalar 20 kr kan jag då få glassen I bägaren då?

På kommunens avfallsanläggning finns containrar för diverse olika material "Trä", "Icke återvinningsbart", "Kakel, keramik, porslin", "Brännbart" och en massa andra. Min favorit på vår avfallsanläggning är "Överstort brännbart". Tror nog bara att det är här i Västerbotten man kan hitta en sån skylt :)

4 kommentarer:

  1. Man skulle nog kunna fylla en hel bok med såna där lustigheter. Min lycka var gjord när jag hittade en själsfrände som textat ett tv-program - hon/han hade nämligen skrivit "färst" - mitt bästa ord som jag trodde att jag var ensam om!

    SvaraRadera
  2. Underbart. Jag kan nog säga färst men tror inte jag skriva det (förutom nu då :)

    SvaraRadera
  3. http://hon-i-norrland.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Men.. vad hände? Det där blev ju bara FÖR dumt..

    Det här ville jag säga: Jag tok-älskar sådant här :-)

    http://www.2snubbar.se/skyltar/

    SvaraRadera