lördag 2 maj 2009

Det är alltid killens fel ...

... om det blir fel i dansen - så sa i alla fall en bugglärare jag haft. Vet inte riktigt om killarna håller med om det :) Och inte jag heller, nog måste vi tjejer ha del i där det går "fel" även om det ju är killen som för och, om han är en lyhörd dansare, anpassar dansen efter vad han märker att tjejen klarar av. Är killen otydlig i buggen så är det inte lätt för tjejen att hinna uppfatta vilken tur han är ute efter att göra - då måste man ju säga att det är hans fel.

I fox tänker jag att det kan vara en helt annan sak. Säg att en kille dansar precis likadant, gör samma steg, rörelser osv. med olika tjejer så finnas det ju tjejer som följer allt, minsta lilla rörelse och de som inte gör det (i olika grad). Då måste det ju vara hennes "fel" när det inte går som det är tänkt? Fast han ska borde ju anpassa sig så det inte blir "fel" eller?

Varför jag tjatar om detta vems "fel" det är hänger ihop med att jag tar på mig nästan allt om det blir felsteg  när jag dansar. Det är inte särskilt snällt mot mig själv.  Tror ju också att "alla andra" alltid lyckas följa och är mer följsamma än jag är. Det är ju inte så, jag vet det men ändå går tankarna så. Varför??? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar