söndag 26 april 2009

Ännu en danshelg till ända

Två dagar med möjlighet till 12 timmars dans sammanlagt, ser helt rubbat ut i skrift men är alldeles underbart! Dansade naturligtvis inte 12 timmar men uppskattningsvis 8-9 timmar kanske sammanlagt. Det blir ju inte bara dans utan även fika och prat med danskompisar. När man står vid sidan av dansgolvet blir det ju också lite span efter potentiella dansoffer och ibland t.o.m. ren punktmarkering för att försöka hinna få tag i någon speciell man vill dansa med.

Det blev inte så mycket bugg; det var helt enkelt för mycket folk och
trångt. Blev nog bara ett par stycken med H som jag också fick några riktigt mysiga foxar med, som vanligt. Han är ett säkert kort till mysdans. Så här kan det se ut. Det är min lila rygg man ser :)

Helgens mest annorlunda dans, fast egentligen inte om man tänker efter för det var ingen egentlig skillnad:), var den jag fick i fredags med en blind kille. Plötsligt känner jag att någon "tafsar" på mig och frågar om jag vill dansa, absolut - nobbar bara fyllskallar. Det var helgens helt klart minst knuffiga dans. Det var ju trångt på dansgolvet och i vanliga fall blir det en och annan knuff och stöt men när den blinde killen kommer dansande håller andra par undan. Han brukar tydligen bugga också. Bra gjort får man säga.

Helgens mest upptågsrika dans var den tillsammans med N på lördagen. Han är som ett helt nöjesfält att dansa med - man får gunga, småspringa åt sidan, stå på stället och åla, höger armen blir förd utåt, neråt, bakom huvudet, nerför benet. Hur roligt som helst!

Lördagens dans efter fikat var klart bästa delen av helgen, lördagens dans före fikat var helgens värsta del. Blev inte uppbjuden knappt, fick bara jaga och jaga, hann inte fram, tappade självförtrondet totalt och det syntes säkert, vilket nog ledde till att jag blev stående ännu mer. Så efter fikat blev mottot "själv är bäste dräng och strunt i skylten". Detta resulterade i ett gäng härliga danser, både där jag bjöd upp och där jag faktiskt blev uppbjuden :) Fick ett par minnesvärda danser med en lång kille norrifrån. Han hade ett sånt skönt flyt i dansen och jag kände att om det bara varit lite mer plats på dansgolvet hade danserna blivit ännu bättre, nu kände jag flera gånger att han fick avbryta en "utbrytning".

Väldigt mycket dansabstinens nu. Tur det är buggkurs på tisdag och dans på fredag.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt att det vände! Nu undrar jag vem N kan vara... ;-)

    SvaraRadera
  2. Men du känner honom, flyg-N :) har börjat joxa sådär med armen.

    SvaraRadera