torsdag 9 april 2009

Det artade sig

Det är dumt att ha förutfattande meningar. Trodde att onsdagens dans skulle bli kort. Var tidigt på plats och ingen av de jag brukar dansa med var där, bara kompisgäng som mest dansar med varandra. Blir väldigt feg och blyg vid sådana tillfällen. Tänkte att jag stannar ett tag och så går jag hem men allteftersom så ... kurskompisar och lite annat folk dök upp. 

Blev en riktigt OK dans till slut. Två danser utmärkte sig. En supersnabb fox till bl.a "Maniac" med en kille jag bara dansat med på onsdagar. Klart kortare än jag men han håller i ordentligt och sen så kör han och det är bara att hålla i sig. Jätteroligt och bra balansövning :-)


Den andra dansen som utmärkte sig var kvällens klart bästa, klart långsammaste och klart mysigast och till en av mina många favoritlåtar - "I can't make you love me" med Bonnie Raitt. Underbart! En härlig "Sundsvalls-baktaktsfox" Helt glömt vilken den andra låten var ...

Mot slutet dansade jag med en kille som mitt under dansen sa "Och varför har jag inte dansat med dig tidigare?" Det var en skönt att höra mot slutet av en danskväll.

2 kommentarer:

  1. Nämen! Vad underbart att det vände till en så pass bra kväll ändå!! Skulle vara spännande att höra vem som gav dig sista komplimangen...

    SvaraRadera
  2. :-) aldrig sett honom förr men han hade sett mig på fredagens dans ... dansade lite långt ifrån men det kan man ju försöka ändra på

    SvaraRadera