tisdag 26 maj 2009

Får man säga upp sig?


Får man säga upp sitt föräldraskap tillfälligt? Blir bara så trött på allt. Vad man än gör, säger, tycker och hur man än säger saker är det banne mig fel. Inser naturligtvis att ungar behöver en mest när det känns som jobbigast, men åhh, frustration!! Och inte fattar man något heller. (Tycker mig höra ett 30 år gammalt eko ;) )

Känner att jag är på väg att bete mig lite som in egen mamma (surprise) och bli ledsen hund som det är synd om, lite martyr så där. Kämpar emot det. Samtidigt tycker jag att man måste få visa när man blir ledsen eller sårad över hur ens tonåringar beter sig mot en, hur hormonstinna de än är. 

Just nu vill jag somna och vakna om fem år.

4 kommentarer:

  1. Förälder eller inte - man är ju bara människa!

    SvaraRadera
  2. Äsch. Det går över. Håll ut.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår *surprise* Du är duktig - kämpa på! Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Anonym 1: Ja, en trött människa :)
    Anonym 2: Lättare sagt än gjort när man är mitt i det.
    Hon i Norrland: Vet du förstår precis vännen. Kram

    SvaraRadera