onsdag 30 december 2009

Nyårslöften ...


... är ju egentligen ingen idé att ge, eftersom man nästan alltid bryter dem men jag har ändå tänkt att försöka förändra några saker. Lite lagom lovat så där men inga löften:

  • Jag ska dra ner på inköp av mineralvatten, godis och färdigmat från butiken på jobbet. Sponsrar den affären med stoooora summor inser jag och alldeles i onödan. Vatten finns i kran, godis är inte nödvändigt och mat har jag hemma.

  • Sluta prata så mycket strunt.

  • Göra något blodtryckssänkande varje dag, exv. motion 30 minuter, avstå från att salta på maten, inte börja röka :), justera så att matintaget blir mer balanserat.

  • Vara snäll mot mig själv. Jag är "good enough".
Finns säkert mer men detta räcker kanske?

5 kommentarer:

  1. Låter ju som några lagoma löften! Köp en sodastream så gör du eget billig bubbelvatten hemma.. Perfekt! :)
    Ha en härlig nyårsdag!

    SvaraRadera
  2. Många "löften" var det...ett tror jag du kommer att ha lite svårt med, du vilket. Hur som helst - god fortsättning!

    SvaraRadera
  3. P: Har sodastream hemma, bör använda den mer ja.
    K: Jo jag är ju lite lat så jag kommer nog inte alltid göra någon blodtryckssänkande ;)

    SvaraRadera
  4. Sv: Gillar fortfarande in ALLT med Ranelid, men jag tycker att han visade en annan sida av sig själv som jag inte hade en aning om.. och som jag faktiskt inte ens bemödat mig att ta reda på innan jag bara "dömde" honom!! Skämmes på mig! :o)

    SvaraRadera
  5. Skulle ju stå INTE ALLT!!! :o)

    SvaraRadera