torsdag 7 januari 2010

Det är mycke' nu


Det händer för mycket just nu i mitt liv. Förändringar och en del oro. Mamma dement, pappa ensam och påverkad av att mamma förändrats så, barn som helt plötsligt har pojkvän eller byter till postpunkfrisyr à la skinhead, stora förändringar på jobbet och säkert annat jag inte kommer på (eller inte vill berätta :)

Jag är inte dummare än att jag förstår att det är livets gång men allt kom som samtidigt tycker jag. Dumt att skaffa barn så de är tonåringar samtidigt som föräldrarna blivit riktigt till åren ...

6 kommentarer:

  1. Det är tungt när flera saker inträffar på samma gång, men det är liksom så livet ofta är tycker jag. Ska det jäklas ska det göra det ordentligt. Vi får försöka se till att göra åtminstone det som jag är delaktig i - jobbet - lite mer lättsamt i alla fall, så kanske den biten blir lite mindre jobbig.

    SvaraRadera
  2. Var glad att du inte är i klimakteriet också ; ) Fast när ska man skaffa barn då? När man är 18? Nä. Ja usch ja.

    SvaraRadera
  3. K: Blev alldeles kall idag. Såg att de lagt ut skisserna på ombyggnationen på sektionerna. Inte vågat titta.

    D: Har PMD istället.

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte det finns någon större anledning till oro. Det var någon som trodde att de har gjort ett förslag som går ut på att man blåser ut hela kliniken och bygger om (innerväggar och sånt alltså) och det tror jag INTE blir verklighet.

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen inte att du ser det negativt att jag skaffat pojkvän. Han är det bästa som hänt mig och han gör mig lycklig, hoppas du är glad för min skull. :)

    SvaraRadera
  6. Älskade vän, det är klart jag är glad. Det är bara lite ovant för mammsen :) Det är underbart att vara kär.

    SvaraRadera