söndag 10 januari 2010

Snabba puckar


Det var dans i Piteå, Jannez. Vi har pratat om att testa dans i Piteå men flera av dansvännerna var tveksamma pga bandets mogentouch så vi beslutade att åka någon annan gång. Jag ställde in mig på en hemmakväll vid TV:n. Sen kom små tecken på att jag kanske skulle åka ändå, några förfrågningar från andra danskompisar så jag tänkte OK, vi åker. Så jag och N förlöpte hemmet och lämnade våra respektive i TV-soffan. På vägen upp pratade vi mycket dans *surprise* och det var intressant att höra en killes syn på allt med uppbjudningar, bra och dåliga danser osv.

Väl uppe hade dansen börjat så jag och N tog första för att känna på golvet. Alltid roligt att dansa med honom. Händer roliga saker och jag kan slappna av. Fick syn på en favorit direkt som jag hittade igen först efter pausen. Bjöd upp till en lugn och frågade som om vi kunde ta snabba också, då räknade bandet fel och körde en lugn till - bonus för mig som gillar att bugga men älskar att foxa och speciellt med honom. :)

Kvällen rullade på - medelåldern var lite högre än vanligt men jag fick höra att det ofta är rätt blandade åldrar på danserna i Piteå, är inte dans så ofta där tydligen. Blev uppbjuden ovanligt mycket för att vara där första gången, inga riktigt superdanser men kul ändå. Bjöd upp en kille jag dansat med i Skellefteå som jag tror är min dansvän Å typ ;) Blev uppbjuden av en jag dansat med i Skellefteå några gånger och där bara jag bjudit upp, nu kom han springande och bjöd upp. Känns skönt att veta att även han tycker det känns bra att dansa :) Fick mig också en snabbfox med glada pitebon J - alltid roligt även om benen får jobba hårdare än vanligt då jag är längre än han. Det gläder mig att han bjudit upp (jag har inte hunnit :) )eftersom det ju betyder att han inte har problem med det.

Kvällen tog snabbt slut och när jag räknade efter kanske jag stod bara fem danser. Ovanligt få för att vara jag och även på ett nytt ställe. Det var värt att åka dit och helt klart värt att åka dit om ett modernt band spelar tror jag. Något lägre medelålder då gissar jag. Ger Piteå 7 svettiga dansskor av 10.

4 kommentarer:

  1. Kära nån, du börjar bli nidbilden av en norrlänning - åker cirka 25 mil för att gå på dans!

    SvaraRadera
  2. :) har åkt typ 35 mil en gång enkel väg, till Hudiksvall, för att dansa.

    SvaraRadera
  3. Men jösses! Hur kan du låtit mig missa att du bloggar!? ;-)

    SvaraRadera