måndag 18 januari 2010

Födelsedag


Mammas 80-årsdag avklarad. En decimerad skara av familjen var hos henne med tårta, blommor och present. Är inte riktigt säker på att hon greppade att hon fyllde år men hon åt lite tårta i alla fall. Jag hoppas så att hon i sin förvirring inte mår alltför dåligt, inte har ont någonstans och på något sätt accepterar och trivs med sin oerhört lugna tillvaro på boendet. Hoppas också att när det är dags för mig att bli gammal att jag inte blir liggande på ett boende så barnen ska behöva se mig så förändrad för det är så jobbigt. Må jag trilla av pinn mitt i en mysfox eller, för att skona en danspartner, kanske direkt efter en riktigt bra danskväll. Då vet alla att jag dör lycklig i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas hon är lycklig, eller i alla fall nöjd, i sin värld. Och visst vill vi alla dö med stövlarna på? Pang bom bara. Eller låt det gå fort. /Svägerskan i byn

    SvaraRadera
  2. Ja visst vore det ultimata att få slippa ligga så där och bara tyna bort. Man kan ju bara hoppas att hon inte är så medveten om sitt öde.

    SvaraRadera