tisdag 29 december 2009

Rätt fokus?


En störning jag har när det gäller dans är att jag alldeles för lätt fokuserar på de killar som INTE bjuder tillbaka/bjuder upp istället för att faktiskt fokusera på dem som bjuder upp/bjuder igen. När det gäller de som inte bjuder tillbaka funderar jag ibland på varför, speciellt när jag tyckte att dansen gick bra och kändes utmärkt, att jag kunde följa. Ibland skulle jag nästan vilja fråga men det är ju rubbat så det låter jag bli. Bättre i så fall att fråga dem jag brukar dansa med om det är något jag gör konstigt.

Annandagens dans var en utmärkt sådan. Många bra danser och speciellt en utmärkte sig. En kille jag dansat med en gång tidigare. Han har sånt flyt och är så lätt att följa, man bara glider runt. Underbart!! Tror jag tackade honom tre gånger för dansen och berömde honom som dansare. Tänkte att om jag säger det tillräckligt många gånger bjuder han igen någon gång om så bara för att få beröm :)

Trots alla bra danser sitter ändå några ord en kille jag dansade med kvar. Minns inte riktigt exakt vad vi pratade om men att det var om dans och jag sa något om att jag kan ha en förmåga att ta över och föra själv varpå han säger "det menar du inte?". Det kändes lite jobbigt att höra trots att jag ändå är medveten om det. Fast då när vi dansade tyckte jag att jag inte gjorde det.

Nåja, som vanligt vet jag ju vad jag BORDE göra, fokusera på det bra, putta undan det dåliga. Ja ja, jag ska försöka.

Kan ju i alla fall sluta med något positivt och det är att en kille jag faktiskt funderat på varför han inte bjuder tillbaka och som jag slutade bjuda upp för länge sedan faktiskt bjöd upp! Chock!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle inte kalla det störning men jag tror att du skulle må bra mycket bättre om du tillät dig att tänka på det positiva istället för det negativa, d v s de som inte bjuder igen eller bjuder upp.

    Och då du skriver ”Bättre i så fall att fråga dem jag brukar dansa med om det är något jag gör konstigt” så blir jag alldeles förskräckt! Vännen, jag tycker inte att du ska utgå från att du gör någonting konstigt och OM du mot förmodan nu skulle göra det tror jag inte att det är särskilt roligt att få en sådan fråga – vad ska de svara liksom?

    Sedan vad gällande att ge beröm: Ge beröm för att du VILL ge beröm och inte med någon baktanke. Om någon skulle överösa mig med beröm som jag inte tycker att det klaffar med, skulle jag inte bjuda upp ändå för att få beröm. Man dansar ju med dem man dansar med för att man vill det och inte för att få beröm. Så de som bjuder upp dig dansar ju med dig för att de VILL det.

    Bra att du slutar bloggen med att du ska fokusera på det bra och putta undan det dåliga – hurra! Hoppas du förstår hur jag menar! *Stor kram till dig*

    SvaraRadera
  2. Det där med att fråga vad jag eventuellt gör konstigt - om jag skulle fråga så är det i så fall de jag dansar med som brukar tipsa lite.

    Och vad gäller att ge beröm för att bli uppbjuden - tror du missade :) som väl för tydlighetens skull kanske skulle varit ;) Klart jag vill att de som bjuder upp mig ska vilja dansa med mig inte för något annat.

    Nytt år, nytt liv :D

    SvaraRadera