tisdag 17 november 2009

Drömmar


En ofta förekommande dröm jag har är att jag befinner mig på typ ett hotell. En massa dörrar, hissar, broar, korridorer som jag far runt i och letar efter något jag inte vet vad det är. Det är alltid jobbigt, svårt, slitsamt och blir som fel. Jag vaknar inte med någon bra känsla i kroppen.

Det är ju lite spännande att fundera på vad det kan betyda. En enkel tolkning skulle ju kunna vara att jag ännu inte funnit DET vad det nu är. Känns ju lite trist när jag är gift och har två barn :) men man kan ju se det som något annat. Jag kan känna att jag inte är den jag vill vara, den som är jag egentligen är under allt skräp. Den där Eva som är utan alla nojor, utan självkänslan på noll. Jag vill ju inte att det ska vara den som är Eva som är den jag är nu. Om det går att förstå?

Googlade lite på drömtydning av dörr och hittade bl.a. den här:

Dörrar: En korridor med många dörrar visar din obeslutsamhet vad gäller hur du ska ta nästa steg. Även en osäkerhet om vilken väg man ska gå. Är alla dörrarna stängda kommer du att möta hinder.

Hm ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar