måndag 19 oktober 2009

Svar


Dessa frågor har jag knyckt från K:s blogg, som har snott det från en annan blogg. :)

Jag kan: "Börja om på måndag ... "
Jag har: Genomfört ett helt O-ringen, dvs. orienterat fem dagar i rad och hittade alla kontroller det var meningen att jag skulle hitta :)
Jag gör: Oftast så gott jag kan.
Jag tror: På Jonas Gardell.
Jag vet: Att jag kan vara argsint ibland.
Jag vill: Skulle vilja prata med min mamma igen innan hon blev dement.
Jag hatar: Oj, mycket men när jag känner mig underlägsen och värdelös.
Jag vill uppfinna: En tidsmaskin - vore kul att kolla in stenåldern :)
Så svarar jag i telefon: Med förnamnet. När jag var barn/bodde hemma var det med efternamnet eller telefonnumret.
Jag trivs med: Mitt jobb och mina arbetskamrater.
Jag behöver: Hjälp.
Jag är allergisk mot: Mycket men människor som inte kan erkänna att de har fel /eller inte kan med att de har fel är påfrestande.
Jag skrattar åt: Vänner, Monty Python, Jonas Gardell och ironi. Försöker också skratta åt mig själv :)
Jag gråter: Åt filmer, vid prisutdelningar, Extreme home makeover och Jonas :)
Idag är vädret: Ett mycket lätt snö"täcke", typ någon minusgrad alltså.
Värsta känslan: Underlägsenhet.
Bästa känslan: Känna sig älskad och behövd.
Till frukost äter jag: Kaffe och rostad macka eller kaffe och yoghurt med flingor.
Favoritväder: En försommardag, typ tiden mellan hägg och syrén.
Favoritplagg: Min röda fleecemorgonrock.
Senaste inkomst: "Socialbidraget" från landstinget.
Senast köpta matvara: Ost.
Senast lästa bok: Minns inte senast lästa men lyssnar just nu på Gåtornas palats av Dan Brown.
Senast sedda film: A beautiful mind med Russel Crowe. Åhh, se den! Se om den!
Senaste goda handling: Får tänka lite där ... *hm* säkert någon "onödig" uppgift på jobbet.
Det var inte så genomtänkt att: Börja röka men ack så genomtänkt att sluta.
För mig är lycka: Att familjen mår bra och att det går bra för barnen.
Det är roligt med: Dans, dels för dansen som så och dels för att man träffar så mycket roliga människor i olika åldrar med ett gemensamt förenande intresse.
Det är viktigt att: Försöka vara ärlig mot sig själv och andra. Lite högtravande kanske men trots allt viktigt.
Om jag vore ett djur skulle jag vara en: En panda som tar det lugnt och mumsar hela dagarna.
Om jag fick obegränsat med pengar i tre månader skulle jag: Låta renovera huset och resa utomlands för att sola och shoppa under tiden.
Om jag skulle göra något riktigt kul nu skulle jag: Åka på danskryssning kanske :)
Bästa hälsningsfras: Har ni fest eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar