måndag 12 oktober 2009

Good enough


På söndagskvällar är det dans (mest bugg) på dansklubben. Tanken är att man dels träffar vänner och dansar men dels också tränar på det man lärt sig på kurserna, det är som helt OK att stanna upp, prova, be att få öva något. Jättebra. En stund under kvällen brukar det vara ringdans; man dansar cirka 1½ minut med en, sen går man till nästa - dansar 1½ minus osv. Detta för att få prova på att dansa med alla möjliga utan att behöva bjuda upp, allt från tävlingsdansare till nybörjare. Tidigare har jag alltid tyckt att det är jobbigt med dessa ringdanser, vill inte dansa med de duktiga och tyckt att jag är för kass. Brukar försöka smita undan, gå på toa eller fika.

Insåg igår till min glädje att jag måste ha utvecklats - mentalt i alla fall. Blev inte alls nervös inför ringdansen utan såg nästan fram emot den, utan någon som helst oro. Det gick utmärkt att dansa både med nybörjare och duktiga tyckte då jag. Good enough typ. Kändes mycket bra.

1 kommentar: