tisdag 27 oktober 2009

Inre glöd?


Ja, något var det i alla fall som glödde i mig på festen i fredags. Har då aldrig fått så mycket positiv uppmärksamhet som då, tror att det var typ fyra stycken som uttryckte sig positivt om min person. Jag VET att man ska få sin självkänsla från sig själv och inte utifrån, jag VET verkligen det. Något var det och det kändes så härligt! Det är inte alls ofta jag får komplimanger så man kan lätt säga att jag är svältfödd och sög åt mig så mycket jag kunde. Patetiskt? Troligen, gamla människan som känner och beter sig som en tonåring men gott har jag mått sedan dess. Sen kan man ju fundera på vad det är som gör att jag har ett sånt behov, eller varför jag känner att det inte blir tillgodosett...

Eller så var det så enkelt att det inte var någon glöd som brann utan bara min urringning som gjorde't. Män är ju enkla varelser sägs det ;)

2 kommentarer:

  1. Man måste ge för att få. Så enkelt är det.

    SvaraRadera
  2. Jo nog är det så. Jag fick, gav och fick mer :)

    SvaraRadera