tisdag 31 mars 2009

Danskurs x 2

Varit på buggkurs och foxkurs.  Buggkursen gick väl sådär, hade nog ingen riktigt bra dag, inte vad det verkar på flera jag dansade med som kommenterade fel jag gjorde. Var väldigt fokuserad på att försöka trampa, trampa men det är då f*n så svårt det är att få ihop det. Visst, står jag still framför spegeln och övar går det ju OK i alla fall men sen när jag dansar tappar jag nog bort det, speciellt i snurrar osv. Antar att det bara är att nöta. 

Foxkursen var rolig och vissa danser var riktigt härliga, vissa gick väl sådär. Dansade bl.a. med en tunn, spenslig 14-åring och det går inte bra. Han är så lätt, så mjuk och rörlig att jag baske mig inte känner vad han gör. Känner inte att han går foxtrotsteg knappt. Tror hans rörelser äts upp av min famn :-) Försöker vara så nära det känns bra att dansa nära en 14-åring - inte helt okomplicerat. En annan yngre kille håller som han var på skoldans :-) men han försöker verkligen. En lite äldre karl dansar nog mycket folkdans också för han gungar i knäna som det vore hambo eller något och han snoasnurrar går inte av för hackor. Rolig att dansa men för man vet inte riktigt vad han ska hitta på.

Imorgon blir det "riktig" dans - ska bli såå roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar