måndag 30 mars 2009

Lilla mamma

Min lilla mamma är på väg bort. Den mamma jag hade finns inte riktigt längre kvar - i alla fall så syns hon inte inte alltid. När man ibland pratar med henne nästan som tidigare tvärvänder det och hon börjar prata om att det är andra människor i rummet eller att hon är avlyssnad/filmad.

Idag pratade jag med henne på telefon och när jag frågade hur det var sa hon "kan inte prata så noga, jag är på svarta listan nu". Vad svarar man? "Jaha" och så berättade jag att jag varit på dans igår. Tänkte att det kunde få henne att klarna upp, eftersom hon älskat att dansa men det enda hon sa var "hejdå och kram".

Känns jobbigt att bo så långt bort från henne och pappa. Hade varit så enkelt att hjälpa till, avlasta pappa och sitta hos mamma lite mer än när jag åker och hälsar på men det blir ju lite mer intensivt då i alla fall.

Skulle vilja lägga ut ett foto på henne men jag tror inte hon skulle vilja det. Istället blir det en bild från hennes kära Visby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar