onsdag 29 september 2010

Reklamhiss och -diss

Jag ser mycket på TV, kanske för mycket. Hur som helst att se på TV innebär ju också att man ser en massa reklam. En del roliga, del trista, en del obegripliga, en del irriterande och en del går en bara förbi.

En reklam som stör mig är är följande: Musiken är någon 60-talslåt och en massa kvinnor skriker, springer, gråter efter vad? Jo, att en viss sorts dambinda nu kommit med nya och färgglada förpackningar. Otroligt fånig och även dumt att jag retar upp mig på den men något ska man väl reta sig på.

En reklam jag däremot gillar är comhems reklam där två kvinnor gör som korta parodier på TV-program och filmer. De får mig alltid att dra på munnen :) "... vem f*n var det som kasta?..."

3 kommentarer:

  1. Håller med om den första, den är hur fånig som helst. Jag gillar Heinikens reklam, där ett par har folk hemma och frun i huset visar de andra kvinnorna att hon har värsta garderoben - kvinnorna skriker av förtjusning, så där hysteriskt. Sedan visar mannen i huset de andra männen att han har ett helt rum fyllt med öl och männen skriker lika hysteriskt.

    SvaraRadera
  2. Jag zappar nästan alltid över, så jag kan varken hissa eller dissa. Fast man undrar hur de tänker när de gör töntig/dålig reklam. /Doris

    SvaraRadera
  3. Å andra sidan är det ju den töntiga och dåliga reklamen vi pratar om.

    SvaraRadera