tisdag 28 september 2010

Några praktiska reflektioner

  • Jag måste hitta på och laga middag nästan varje dag.

  • Istället för att kasta mosiga tomater eller ge dem till maken gör jag tomatsås som äts till lunch.

  • Jag köper inte längre buteljerat vatten (nåja i alla fall mycket sällan).

  • Jag måste styra upp mitt förråd av trosor eller snarare färger. Kan inte fylla en stor tvättmaskin med tre par svarta trosor - har inga andra mörka kläder som ska tvättas i 60°.

  • Jag torkar mig ibland fortfarande på den andra handduken från vänster - vi hänger alltid handdukarna i åldersordning :)

  • Är mycket mer sparsam i största allmänhet.

3 kommentarer:

  1. Lite plus och minus. Yiang och yang. Det borde bli ganska bra. /Doris

    SvaraRadera
  2. Det där med åldersordningen på handdukarna var intressant.

    SvaraRadera
  3. Jo man får ge och ta här i livet är ju en floskel som passar in.

    Hänga i åldersordning så slipper man sätta upp namnskyltar :)

    SvaraRadera