tisdag 2 juni 2009

Lilla mamma


Syrénerna i full blom "hemma" hos mamma och pappa. Underbar doft när man kommer ut. Stockholm är ju speciellt, elller nåja, norra förorten där jag håller till. Det är sånt himla liv och mycket ljud, mycket folk är det också överallt. Jag har verkligen ställt om mig till lugnet på landet sedan jag flyttade norröver. Lyssnade på radio när jag åt frukost idag - trafikrapporterna ... omg ;) och så köerna. Hade glömt bort det igår när jag skulle åka från mammas boende. Rusningstrafik - ett okänt begrepp uppöver. Inte konstigt Stockholmare kan betraktas som otrevliga, vem orkar vara trevlig i all denna röra?

Ja, lilla mamma ja - hon blir mindre och tunnare för varje gång jag träffar henne och är mer och mer i sin egen värld. Igår när jag kom tror jag att hon först inte riktigt kände igen mig men tack och lov gjorde hon det sen. Gjorde små tester och frågade vad mina barn hette, vilka X och X var osv. och det kom hon ihåg utan vidare men lätt dement börjar hon bli, så sa även sjuksköterskan. Lilla mamma. 

1 kommentar:

  1. Åh vad jobbigt det ska vara att se ens mamma bli tunnare och tunnare för var gång och dement också.. *Kramar om*

    SvaraRadera