lördag 6 juni 2009

Kylig logdans


6 grader visade termometern när jag for till fredagens logdans. Det var väldigt kallt men helt OK ändå. Dansade bl.a. med en kille som åkt 40 mil för just denna dans, skulle tillbaka hem igen direkt efter. Han får gärna komma tillbaka då han dansade en skönt gungande  s.k. Sundsvallsfox. :)

Hade som vanligt en OK kväll med blandat innehåll vad gäller dansen - både vad gäller min egen insats och de jag dansade med. Buggen känns inte bra alls tyvärr, upplever att jag på något sätt är steget efter hela tiden men det är ju bara att öva. Foxen går varierat. Känner att jag nästan är nere i någon slags danssvacka (trodde jag aldrig). Känns sådär halvdant med det mesta just nu. Nästa dans blir på onsdag och sedan blir det ingen mer dans förrän på Öland den 27 juni. 

3 kommentarer:

  1. Efter ett par glas vin på någon lokal i Kroatien kan jag nog se dig ryckas med i en kroatisk folkdans (till tonåringarnas stora förfäran)./K

    SvaraRadera
  2. Va? Hur ska du klara dig till den 27:e?

    SvaraRadera
  3. Jo nog klarar jag mig. Danande för karaktären att längta och hålla på sig lite :)

    SvaraRadera