måndag 21 februari 2011

Kan man sluta säga hej?

Kan man liksom sluta känna någon? Där jag jobbar nu ligger väldigt nära ett annat ställe jag jobbade på ett kort tag. Jag träffar rätt ofta människor jag jobbade med där. En del känner jag mer, andra hälsade jag i princip bara på när jag mötte dem i korridoren. När jag nu möter dem blir det alltid lite knepigt. Fortsätter man att hälsa på någon man tidigare bara hälsade på och inte alls har med att göra nu? Kan nästan känna att de tänker samma sak, blir som obekväma. En del tittar bara rakt fram och hälsar inte alls, en del hälsar lite försiktigt och andra hejar glatt.

En småsak kanske, ingen mår väl dåligt av att säga hej till någon liksom, men ändå... :)


6 kommentarer:

  1. Klart man ska heja! Börja du, glatt och vänligt, så ska du se att de hakar på. /Doris

    SvaraRadera
  2. Det finns folk som jag hejar på nästan dagligen men ALDRIG pratar med, inte ens känner. Och det gör ju inte så mycket, inte alls jobbigt på något vis. Men skulle det vara någon jag direkt ogillar så skulle jag nog sakta men säkert lägga ner hejandet, tror jag.

    SvaraRadera
  3. Men jag har som ingen som helst relation till dessa människor. Hade det inte tidigare heller. Känns knepigt men inget större problem heller.

    SvaraRadera
  4. Jag kan vara dålig på säga hej. Och det är dåligt tycker jag. Man SKA säga hej.
    Har faktiskt börjat rensa i min facebook lista, raderar de som inte säger hej. Ofta nån man jobbat med förut och inte har någon relation till. Ja, det är ju inte bara upp till dom...

    SvaraRadera
  5. jag hälsar alla (nåja, nästan alla *s*) jag möter med ett leende och ett hej - oavsett om jag känner dem eller inte - utan större ansträngning kan man ha lyst upp en persons dag =)

    /en Lillasyster på genomresa

    SvaraRadera
  6. Fortsätta säga hej till personer jag knappt sagt hej till tidigare när vi jobbade på samma ställe men aldrig ihop? Tror inte ett hej från mig lyser upp deras dag, faktiskt.

    SvaraRadera