söndag 30 augusti 2009

Säsongsavslutning på Moliden


Dans igår, Moliden igen. Säsongsavslutning med Highlights. Jag var lite skeptisk till att åka 15 mil enkel väg för att dansa till dem, eftersom jag har inte haft så roligt tidigare när jag dansat till dem. Kollade om övriga familjen ville göra något tillsammans, hyra film eller något. "Åk och dansa" sa de så vem är jag att säga emot dem i det här fallet :)

Starten blev då den konstigaste starten på en dans jag varit med om. Blir uppbjuden av en kille som var mellan 13 och 15 år! Det förvånade mig mycket, nog för att ålder inte ska betyda något i dans (och jag jobbar med tankarna att jag inte är för gammal - det är ju bara dans) men det kändes som att det skulle kunna ha funnits någon annan att bjuda upp. Hur som helst, vi dansade en lugn fox som var helt OK och han tackade så ordentligt :) Nästa dans var en bugg och då satt jag tror jag. Döm om min förvåning när nästa lugna kommer, då kommer ännu en mycket ung kille och bjuder upp. Jag börjar fundera på om det var Dolda kameran, ett kompisgäng som slagit vad eller något. Nåja vi dansade och allt gick bra. Funderade lite på hur det kom sig ändå, att just jag blev uppbjuden. Inte för att jag var dansant eller snygg naturligtvis, det fattar jag :) Gissar att jag betraktades som som en ofarlig och så att säga säker mammafigur att våga dansa med. Kvällen avslutades faktiskt med en bugg med den första killen :)

Det var tyvärr inte så mycket folk på dansen men det var en helt OK kväll. Kvällens mysigaste och roligaste dans var nog med unge A i vårt danskompisgäng. Han har gått från 0 till 100 i mysfox i raketfart. Fick också en härlig fox med Sundsvallskillen jag dansade med senast också. Hann tyvärr inte bjuda tillbaka.

Några riktigt snabba buggar blev det också, med en Umekille jag går på buggkurs med. Andra gången vi dansade bad jag om en snabbfox istället men "nehej" iväg bar det. Hade kanske inte spelat så stor roll ändå, hans foxar är en av de yvigaste och mest fartfyllda jag sett. Tror han t.o.m. brutit armen på dans en gång pga sin kanske något vilda stil. Kände att i de buggarna var jag inte till min fördel alls (om jag någon gång är det).

Övriga danser var helt OK med nytt och en del känt folk. En kille från en by lite inåt landet får gärna åka till Ö-viksmaran som han funderade på att göra. Han gav lite mersmak faktiskt, frågan är om jag skulle känna igen honom i jyttret på Ö-viksmaran. Maran är för övrigt bara två veckor bort!!

Onsdag är det Highlights igen på Baggböle, gissar att jag kommer att hamna där ... torsdag börjar buggkursen och till helgen är det dansfritt (om det inte blir dans på bröllopet jag ska på).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar