lördag 15 augusti 2009

Byns slampa?




Ja, kanske inte slampa men något är inte riktigt OK med att jag är ute och dansar så mycket. Lämnar man och barn hemma flera gånger i veckan för att åka och dansa *hemska tanke*. Jag inser att det pratas, det görs det ju i byar, bostadsrättsföreningar, på arbetsplatser . . . Träffade på en av byns damer som undrade om jag "åker för att dansa eller om jag raggar också". Jag tittade efter något tecken på att hon skämtade, eftersom hon brukar skoja en hel del men hittade inget. Vad svarar man? "Eh, jag har mitt ragg hemma och åker bara för att dansa". En annan noterade att jag har förlovnings- och vigselringarna i kedja runt halsen för att visa att jag är upptagen (ringarna har krympt så jag kan inte ha dem på fingret längre ;) ) . Bara att hon kommenterar det säger en hel del tycker jag. Snacket går, det är jag säker på. Och skulle de se mig gnussa ja då ... :)

Må vara som det är med det - jag vet vad jag gör och det är att njuta av dansen. Ingenting annat. Och ikväll bär det iväg norrut till Kusfors.

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig bild! Och rolig rubrik också, för den delen! Så bra att du ger byn något att prata om - än mer tacksamt att du är 08:a också kan jag tänka mig...Gnussa på!/K

    SvaraRadera
  2. Nämen så hemskt om det är så!! Men både du och jag (och måååånga andra som dansar) vet att du inte är någon slampa och att det BARA är dans och inget annat!
    (Längtar mer och MER till Ö-viksmaran)

    SvaraRadera