lördag 6 november 2010

Självkänsleboost :)

Igår på dansen fick jag som svar på en uppbjudning, den andra för kvällen, av en kille ungefär så här: Ja gärna, din kropp är perfekt för min att dansa med, de passar så bra ihop och avslutningsordet efter dansen var "detta var världsklass" :) Tacksam för det lilla och det behövs så lite - men jag dimper nog ner snart och hittar någon baksida på detta också ... :/ vänta och se.

Nu har jag kommit på baksidan. Han ger komplimang för att tjejen naturligtvis blir glad och därmed fortsätter att bjuda upp honom - så behöver inte han göra det utan kan bara liksom vänta ut uppbjudningarna.

7 kommentarer:

  1. Men skärp dig! Kan du inte bara suga i dig utan att väga upp med nåt negativt?/Doris

    SvaraRadera
  2. Men vet du Doris, det är faktiskt så illa, det är så tragiskt. Det är verkligen inte "...bara..." Spontat suger jag ju åt mig men så börjar jag fundera. Rent sjukt jag vet, men detta är vad jag har att jobba med.

    SvaraRadera
  3. Jo jag vet. Klart det är lättare sagt än gjort, men eftersom du är så medveten om det, borde hälften vara vunnet? Kämpa på! /Doris

    SvaraRadera
  4. Jo det borde ju det ... Kommit på en baksida till ;) Han kanske säger så till alla han dansar med, ser hur betagna alla tjejer blir och känner sig som värsta charmören - alltså ett sätt att boosta sin egen självkänsla.

    SvaraRadera
  5. Beröm ger man oftast av en anledning. Jag ger beröm spontant ibland bara för att någon gör mig glad eller imponerad men ibland är det mer genomtänkt. T ex för att jag tror att personen behöver det... (alltså jag hittar inte på utan det är ärligt menat). Andra gånger tycker jag att jag vill uppväga att vi tar varandra för självklara - och berömmer en person för att just hon/han klarade av något på ett bra sätt (som ganska många skulle ha gjort likadant men ändå; det känns bra att vara positiv).

    Så jag tror att du kan räkna med att han verkligen tyckte det han sa. Att du passade honom bra helt enkelt.

    SvaraRadera
  6. mmm får väl tro honom då :)

    SvaraRadera
  7. Åh vad jag känner igen mig i ditt beteende. Jag har så svårt för att ta emot beröm att jag gärna vrider till det och helt plötsligt fått det till "kritik" :( å varför är man så här?

    SvaraRadera