måndag 1 mars 2010

Utan internet i två dagar ...


... höll jag på att försmäkta på min ö

Tillgången till internet har varit begränsad några dagar, mailen har fungerat men inte mer. Detta har fått mig att inse dels hur beroende jag är av nätet, dels hur mycket information och kommunikation som faktiskt sker via nätet. Kanske dags att sluta prata om beroende och se nätet vad det är - en del av det dagliga livet.

Det blev lite upp-och-nervända världen när ungarna tyckte att jag fick skärpa till mig och faktiskt överleva utan exv. Facebook några dagar. Det brukar ju vara föräldrarna som ojar sig över ungdomarnas internetanvändning :D

4 kommentarer:

  1. Ha ha. Därför har jag slutat oja mig över barnens datoranvändande.

    SvaraRadera
  2. Ja, tillhör man den skaran som börjat använda internet mer och mer flitigt så är det svårt när man tvingas avstå. Sedan finns ju de som ännu ej hittat dit och de skulle inte fatta ett dugg vad du pratar om.

    SvaraRadera
  3. D: Jo har slutat tjata för länge sedan. De sitter en hel del men inte alls så störande mycket.
    K:Jättesvårt behöva avstå, inte bara FB och nöjen. Betala räkningar, beställa saker, kolla upp saker, söka information.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår precis! Mitt internet dog en dag (efter att jag själv råkat schabbla bort något högst väsentligt...) och jag skulle anmäla vård av sjuk son. Men hade ju inget nummer till FK. Kunde inte leta på hitta.se och jag kände mig allmänt handikappad utan Internet faktiskt..

    SvaraRadera