fredag 30 juli 2010

Var god dröj

Vore jag det minsta konspiratoriskt lagd, vilket jag kaaaan tendera att vara, skulle jag tro att Telia inte vill göra det enkelt för en att säga upp sitt fasta abonnemang. Ringde igår kväll och fick svaret att sådana ärenden måste göras på kontorstid mellan kl 8 och 17. OK fine, jag ringer på förmiddagen, klickar mig fram med alla jäkla siffror (tror verkligen jag tryckt rätt) och får vänta i några minuter, typ 40 personer före. "Linda" svarar, jag framför mitt ärende och får informationen att det absolut ska gå bra och att hon ska koppla mig till en av hennes kollegor som handhar sådana ärenden. Det blir tyst i luren, rätt länge, mina konspiratoriska tankar drar igång - blir nog "bortkopplad" så att jag ska ge upp eller något sådant. Döm om min förvåning då jag kommer fram och får höra "du är nr 75 i kön". Jag la på ... men tänker återkomma. Sådana här ärenden måste man ringa om, man kan inte maila.

3 kommentarer:

  1. Fy f*n! Klart de gör det besvärligt att avsluta nåt. Ska du beställa nåt lär det gå med en väldans fart. /Doris

    SvaraRadera
  2. Ja, blä, har beslutat mig för att skriva ett hederligt gammalt brev.

    SvaraRadera
  3. Eller så kan du gå in på Teliabutiken.

    SvaraRadera